Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací Přijmout všechny cookies Personalizovat
Přijmout zvolené cookies

Aplikace antifoulingu – nová Loď

1)      Loď vyzdvihneme tak, abychom se dostali ideálně k celé části trupu lodi, kterou budeme natírat. Pokud toto nelze splnit, je potřeba v průběhu natírání posouvat vzpěry.

2)      Pomocí laseru si určíme horní hranici nátěru a to 10 cm nad vodorysku. Tuto hranici si označíme krepovou lepicí páskou. (lepíme nad hranici nátěru)

3)      Laminát přebrousíme vibrační nebo excentrickou bruskou. Použijeme papír o zrnitosti P100 až P240.

4)      Prach po broušení vyluxujeme. Zbytky nečistot odstraníme Sea-Line čističem.

5)      Aplikujeme 2 až 4 vrstvy Sea-Line epoxidového základu. Epoxidový základ tvoří adhezní můstek mezi trupem lodi a protiporostovým nátěrem. Čím tlustší bude vrstva základu, tím lepší bude ochrana lodi proti pronikání vlhkosti do laminátu (osmóze). Naprostá většina lodí je vyrobena z polyesterového laminátu, který osmóze špatně odolává. Při výrobě lodí se stále více šetří a šetří se tedy i na antiosmotické ochraně. Důrazně doporučujeme tento krok nezanedbávat. Doba mezi vrstvami je min 5h a max 5 dní.

Při natírání ředíme epoxidový základ 5 až 10 %, při stříkání ředíme 5 až 50 %. K ředění používáme Sea-Line ředidlo epoxidových nátěrů.

6)      Dále nanášíme antifouling. Níže uvedené časy jsou pro teplotu 20 C. Nižší teploty a větší vlhkost časy prodlužují a naopak. Antifouling naneseme na epoxidový základ nejdříve po pěti hodinách a nejpozději do pěti dnů od aplikace epoxidového základu. Antifouling nanášíme válečkem a nijak ho neředíme.  Každá další vrstva antifoulingu lze nanést nejdříve po 5ti hodinách a nejpozději do sedmi dní od aplikace předchozí vrstvy antifoulingu (antifouling musí proschnout skrz) Naneseme 2 až 3 vrstvy.

7)      Po 12ti hodinách od nanesení poslední vrstvy protiporostového nátěru loď spustíme navodu. Loď může být nasuchu nejdéle 6 měsíců od nanesení antifoulingu.

Obnova antifoulingu Sea-Line

                Antifouling Sea-Line je vyvinut pro kombinaci sladkovodní a mořských vodních ploch. Při celoročním pobytu lodě na vodě se provádí snadná obnova antifoulingu každou sezónu.

1)      Loď vyzdvihneme tak, abychom se dostali ideálně k celé části trupu lodi, kterou budeme natírat. Pokud toto nelze splnit, je potřeba v průběhu natírání posouvat vzpěry.

2)      Spodek trupu očistíme tlakem čisté sladké vody a necháme vyschnout.

3)      Zbytky nečistot odstraníme Sea-Line čističem (odkaz)

4)      Válečkem naneseme jednu vrstvu Sea-line antifoulingu (adkaz)

5)      Po 12ti hodinách od nanesení protiporostového nátěru loď spustíme navodu. Loď může být nasuchu nejdéle 6 měsíců od nanesení antifoulingu.

 

Obnova starého antifoulingu cizí, nebo neznámé značky

Nejprve je třeba zjistit stáří, kvalitu nebo typ původního antifoulingu. Naprostá většina antifoulingů je dnes samoleštících (selfpolish antifouling). Pokud jsme si jisti typem a kvalita původního nátěru je přijatelná, můžeme postupovat podle návodu v sekci „obnova antifoulingu“. Pokud je však antifouling „vykvetlý“ a odpadává, v trupu jsou rýhy a škrábance, čeká nás výrazně více práce.

1)      Loď vyzdvihneme tak, abychom se dostali ideálně k celé části trupu lodi, kterou budeme natírat. Pokud toto nelze splnit, je potřeba v průběhu natírání posouvat vzpěry.

2)      Je třeba odstranit původní antifouling. Část půjde špachtlí a část bude třeba odbrousit. Při použití excentrické nebo vibrační brusky půjde práce pomaleji, ale není zde tak velké riziko probroušení prohlubní do gelcoatu. Dále můžeme použít úhlovou brusku s regulací otáček a měkký pryžový nástavec s brusným papírem. To už je ale pro zručnější. Zrnitost papíru musíme vyzkoušet. Obvykle se používá od P100 do P180.

3)      Prach po broušení vyluxujeme. Zbytky nečistot odstraníme Sea-Line čističem.

4)      Aplikujeme 1 vrstvu Sea-Line epoxidového základního nátěru jako adhezní můstek. Při natírání ředíme epoxidový základ 5 až 10 %, při stříkání ředíme 5 až 50 %. K ředění používáme Sea-Line ředidlo epoxidových nátěrů.

5)      Zatmelíme rýhy a škrábance Sea-Line univerzálním epoxidovým tmelem. Po vytvrzení ,cca 5 hod, vytmelené oblasti přebrousíme. Povrch opět vyčistíme čističem.

6)      Aplikujeme 2 až 4 vrstvy Sea-Line epoxidového základu. Epoxidový základ tvoří adhezní můstek mezi trupem lodi a protiporostovým nátěrem. Čím tlustší bude vrstva základu, tím lepší bude ochrana lodi proti pronikání vlhkosti do laminátu (osmóze). Naprostá většina lodí je vyrobena z polyesterového laminátu, který osmóze špatně odolává. Při výrobě lodí se stále více šetří a šetří se tedy i na antiosmotické ochraně. Důrazně doporučujeme tento krok nezanedbávat. Doba mezi vrstvami je min 5h a max 5 dní.

Při natírání ředíme epoxidový základ 5 až 10 %, při stříkání ředíme 5 až 50 %. K ředění používáme Sea-Line ředidlo epoxidových nátěrů.

7)      Dále nanášíme antifouling. Níže uvedené časy jsou pro teplotu 20 C. Nižší teploty a větší vlhkost časy prodlužují a naopak. Antifouling naneseme na epoxidový základ nejdříve po pěti hodinách a nejpozději do pěti dnů od aplikace epoxidového základu. Antifouling nanášíme válečkem a nijak ho neředíme.  Každá další vrstva antifoulingu lze nanést nejdříve po 5ti hodinách a nejpozději do sedmi dní od aplikace předchozí vrstvy antifoulingu (antifouling musí proschnout skrz) Naneseme 2 až 3 vrstvy.

8)      Po 12ti hodinách od nanesení poslední vrstvy protiporostového nátěru loď spustíme navodu. Loď může být nasuchu nejdéle 6 měsíců od nanesení antifoulingu.

Sea-Line