Kategorie
Technologické informace
1) Loď vyzdvihneme tak, abychom se dostali ideálně k celé části trupu lodi, kterou budeme natírat. Pokud toto nelze splnit, je potřeba v průběhu natírání posouvat vzpěry.
2) Pomocí laseru si určíme horní hranici nátěru a to 10 cm nad vodorysku. Tuto hranici si označíme krepovou lepicí páskou. (lepíme nad hranici nátěru)
3) Laminát přebrousíme vibrační nebo excentrickou bruskou. Použijeme papír o zrnitosti P100 až P240.
4) Prach po broušení vyluxujeme. Zbytky nečistot odstraníme Sea-Line čističem.
5) Aplikujeme 2 až 4 vrstvy Sea-Line epoxidového základu. Epoxidový základ tvoří adhezní můstek mezi trupem lodi a protiporostovým nátěrem. Čím tlustší bude vrstva základu, tím lepší bude ochrana lodi proti pronikání vlhkosti do laminátu (osmóze). Naprostá většina lodí je vyrobena z polyesterového laminátu, který osmóze špatně odolává. Při výrobě lodí se stále více šetří a šetří se tedy i na antiosmotické ochraně. Důrazně doporučujeme tento krok nezanedbávat. Doba mezi vrstvami je min 5h a max 5 dní.
Při natírání ředíme epoxidový základ 5 až 10 %, při stříkání ředíme 5 až 50 %. K ředění používáme Sea-Line ředidlo epoxidových nátěrů.
6) Dále nanášíme antifouling. Níže uvedené časy jsou pro teplotu 20 C. Nižší teploty a větší vlhkost časy prodlužují a naopak. Antifouling naneseme na epoxidový základ nejdříve po pěti hodinách a nejpozději do pěti dnů od aplikace epoxidového základu. Antifouling nanášíme válečkem a nijak ho neředíme. Každá další vrstva antifoulingu lze nanést nejdříve po 5ti hodinách a nejpozději do sedmi dní od aplikace předchozí vrstvy antifoulingu (antifouling musí proschnout skrz) Naneseme 2 až 3 vrstvy.
7) Po 12ti hodinách od nanesení poslední vrstvy protiporostového nátěru loď spustíme navodu. Loď může být nasuchu nejdéle 6 měsíců od nanesení antifoulingu.
Antifouling Sea-Line je vyvinut pro kombinaci sladkovodní a mořských vodních ploch. Při celoročním pobytu lodě na vodě se provádí snadná obnova antifoulingu každou sezónu.
1) Loď vyzdvihneme tak, abychom se dostali ideálně k celé části trupu lodi, kterou budeme natírat. Pokud toto nelze splnit, je potřeba v průběhu natírání posouvat vzpěry.
2) Spodek trupu očistíme tlakem čisté sladké vody a necháme vyschnout.
3) Zbytky nečistot odstraníme Sea-Line čističem (odkaz)
4) Válečkem naneseme jednu vrstvu Sea-line antifoulingu (adkaz)
5) Po 12ti hodinách od nanesení protiporostového nátěru loď spustíme navodu. Loď může být nasuchu nejdéle 6 měsíců od nanesení antifoulingu.
Nejprve je třeba zjistit stáří, kvalitu nebo typ původního antifoulingu. Naprostá většina antifoulingů je dnes samoleštících (selfpolish antifouling). Pokud jsme si jisti typem a kvalita původního nátěru je přijatelná, můžeme postupovat podle návodu v sekci „obnova antifoulingu“. Pokud je však antifouling „vykvetlý“ a odpadává, v trupu jsou rýhy a škrábance, čeká nás výrazně více práce.
1) Loď vyzdvihneme tak, abychom se dostali ideálně k celé části trupu lodi, kterou budeme natírat. Pokud toto nelze splnit, je potřeba v průběhu natírání posouvat vzpěry.
2) Je třeba odstranit původní antifouling. Část půjde špachtlí a část bude třeba odbrousit. Při použití excentrické nebo vibrační brusky půjde práce pomaleji, ale není zde tak velké riziko probroušení prohlubní do gelcoatu. Dále můžeme použít úhlovou brusku s regulací otáček a měkký pryžový nástavec s brusným papírem. To už je ale pro zručnější. Zrnitost papíru musíme vyzkoušet. Obvykle se používá od P100 do P180.
3) Prach po broušení vyluxujeme. Zbytky nečistot odstraníme Sea-Line čističem.
4) Aplikujeme 1 vrstvu Sea-Line epoxidového základního nátěru jako adhezní můstek. Při natírání ředíme epoxidový základ 5 až 10 %, při stříkání ředíme 5 až 50 %. K ředění používáme Sea-Line ředidlo epoxidových nátěrů.
5) Zatmelíme rýhy a škrábance Sea-Line univerzálním epoxidovým tmelem. Po vytvrzení ,cca 5 hod, vytmelené oblasti přebrousíme. Povrch opět vyčistíme čističem.
6) Aplikujeme 2 až 4 vrstvy Sea-Line epoxidového základu. Epoxidový základ tvoří adhezní můstek mezi trupem lodi a protiporostovým nátěrem. Čím tlustší bude vrstva základu, tím lepší bude ochrana lodi proti pronikání vlhkosti do laminátu (osmóze). Naprostá většina lodí je vyrobena z polyesterového laminátu, který osmóze špatně odolává. Při výrobě lodí se stále více šetří a šetří se tedy i na antiosmotické ochraně. Důrazně doporučujeme tento krok nezanedbávat. Doba mezi vrstvami je min 5h a max 5 dní.
Při natírání ředíme epoxidový základ 5 až 10 %, při stříkání ředíme 5 až 50 %. K ředění používáme Sea-Line ředidlo epoxidových nátěrů.
7) Dále nanášíme antifouling. Níže uvedené časy jsou pro teplotu 20 C. Nižší teploty a větší vlhkost časy prodlužují a naopak. Antifouling naneseme na epoxidový základ nejdříve po pěti hodinách a nejpozději do pěti dnů od aplikace epoxidového základu. Antifouling nanášíme válečkem a nijak ho neředíme. Každá další vrstva antifoulingu lze nanést nejdříve po 5ti hodinách a nejpozději do sedmi dní od aplikace předchozí vrstvy antifoulingu (antifouling musí proschnout skrz) Naneseme 2 až 3 vrstvy.
8) Po 12ti hodinách od nanesení poslední vrstvy protiporostového nátěru loď spustíme navodu. Loď může být nasuchu nejdéle 6 měsíců od nanesení antifoulingu.
Následujte nás